آغاز ۲۰ روزه رهاسازی آب کشاورزی در گیلان
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بارش‌های بهاری در سال جدید با کاهش مواجه شده است، اظهار کرد: امسال به نسبت سال گذشته با کمبود آب زراعی مواجه بوده و رهاسازی آب از سد سفیدرود از بامداد یک‌شنبه آغاز و آب به مزارع شالیزاری می‌رسد.

استخر کشاورزی

وی با ابراز امیدواری از پیشرفت کار زراعی در گیلان افزود: ۱۷۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان تحت پوشش سد سفیدرود بوده و از بامداد یک‌شنبه با افزایش انتقال آب‌رسانی بسیار امیدواریم تا سرعت عملیات کار زراعی در استان با پیشرفت دنبال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم شالی‌کاران به انجام به‌موقع عملیات کشت در مدت‌زمان رهاسازی آب بیان کرد: رهاسازی آب پشت سد سفیدرود از پنج اردیبهشت آغاز و تا ۲۷ همین ماه به‌طور مستمر ادامه دارد، لذا از تمامی شالی‌کاران درخواست دارم از این فرصت ۲۰ روزه نهایت بهره‌مندی را ببرند زیرا بعدازاین تاریخ آب به‌صورت نوبت‌بندی به شالیزارها می‌رسد.

الماسی از ارائه پیشنهاد در خصوص زمان مناسب کشت برنج در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به اطلاعات سازمان هواشناسی و آب منطقه‌ای و مؤسسه تحقیقات برنج تقویمی طراحی‌شده که بر اساس آن زمان‌های مناسب برای انجام فعالیت پیوسته شالی‌کاری پیشنهادشده و شالی‌کاران از تاریخ ۶ تا ۲۷ اردیبهشت می‌توانند کار نشاء خود را انجام دهند.

عایق بندی استخر

وی با بیان اینکه شالی‌کاران برای مقاومت نشا خود از کود پتاس حتماً استفاده کنند، تصریح کرد: هوادهی خزانه و بهره‌گیری از توان ماشینی ازجمله مواردی است که می‌تواند به افزایش بهره‌وری برنج در گیلان کمک کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: